Visit The Venus Project

Δευτέρα 10 Μαΐου 2010

Το Facebook έγινε ένας κατεργάρης

[enhanced-buzz-5286-1256139274-0.jpg]
  Το Facebook έγινε ένας κατεργάρης, μεθυσμένος από τα όνειρά ιδρυτή του Mark Zuckerberg για παγκόσμια κυριαρχία. Ήρθε η ώρα το υπόλοιπο οικοσύστημα του web να το αναγνωρίσει και να εργαστεί για την αντικατάσταση του με κάτι ανοιχτό.
   Το Facebook συνήθιζε για να είναι ένα μέρος για να μοιραστείτε τις φωτογραφίες και τις σκέψεις με τους φίλους και την οικογένεια και ίσως να παίξετε μερικά ηλίθια παιχνίδια που σας επιτρέπουν να προσποιείσαι ότι είστε μαφία ένας Δον ή homesteader. Έγινε ένας πολύ χρήσιμος τρόπος για να συνδεθείτε με φίλους σας, μακρινούς φίλους και τα μέλη της οικογένειας σας. Ακόμα κι αν δεν θέλουν πραγματικά να διατηρηθεί η επαφή μαζί τους.
   Σύντομα όλοι – συμπεριλαμβανομένου και του θείου σας Γιάννη,  και εκείνος ο τύπος που μισούσατε από την τελευταία σας δουλειά – είχαν ένα προφίλ.
   Και το Facebook συνειδητοποίησε ότι αυτό το δίκτυο του ανήκει.
   Τότε το Facebook αποφάσισε να μετατρέψει την  “σελίδα του προφίλ σας” σε απευθείας σύνδεση με τη ταυτότητά σας – γνωρίζοντας, δικαίως, ότι υπάρχει χρήμα και εξουσία εκεί όπου οι άνθρωποι αυτοπροσδιορίζονται. Αλλά για να γίνει αυτό, οι άνθρωποι στο Facebook έπρεπε να βεβαιώσουν ότι οι πληροφορίες που δίνετε ήταν δημόσιες.
   Έτσι, τον Δεκέμβριο, με τη βοήθεια νεοπροσλαμβανόμενων εμπειρογνωμόνων της ιδιωτικής εταιρίας Beltway, τήρησε τις υποσχέσεις της ιδιωτικής ζωής και πολλές από τις πληροφορίες του προφίλ σας, τις έκανε δημόσιες από προεπιλογή. Αυτό περιλαμβάνει και την πόλη που ζείτε, το όνομά σας, τη φωτογραφία σας, τα ονόματα των φίλων σας και των αιτίων που έχετε υπογράψει να συμμετέχετε.
   Αυτή την άνοιξη του Facebook το πήγε ακόμα ένα βήμα περισσότερο. Όλα τα αντικείμενα που όπως έχετε δηλώσει  ότι σας αρέσουν, πρέπει να είναι δημόσια και να συνδέονται με δημόσιες σελίδες-προφίλ. Εάν δεν θέλετε να συνδέονται και να δημοσιοποιούνται, τότε απλά δε μπορείτε να τα βάλετε εκεί - αν και το Facebook κρέμεται όμορφα επάνω τους στη βάση δεδομένων του, ώστε να αφήσει τις πληροφορίες  στους διαφημιστές που σας στοχεύουν.
   Αυτό περιλαμβάνει τις προτιμήσεις σας στη μουσική, πληροφορίες για την απασχόληση σας, προτιμήσεις διαβάσματος, σχολεία, κλπ. Όλα τα πράγματα που συνθέτουν το προφίλ σας. Όλα  αυτά πρέπει να είναι δημόσια – και συνδέονται με  δημόσιες σελίδες για κάθε ένα από εκείνα τα κομμάτια του info – ή δεν μπορείτε να τα έχετε καθόλου. Αυτό είναι μετά βίας μια επιλογή, και το όλο σύστημα είναι μια πολύπλοκη τρέλα.
   Ταυτόχρονα, η εταιρεία άρχισε να στέλνει στοιχεία του προφίλ σας αμερόληπτα για την Yelp, την Πανδώρα και την Microsoft – έτσι ώστε εάν βρίσκεστε στις ιστοσελίδες τους, ενώ έχει ήδη συνδεθεί στο Facebook, οι τοποθεσίες μπορούν να «προσωποποιήσουν» την εμπειρία σας, όταν εμφανίζονται. Μπορείτε να δοκιμάσετε να αποχωρήσετε μετά το γεγονός, αλλά θα χρειαστεί ένα μεταπτυχιακό στη γραφειοκρατία Facebook για να το σταματήσετε οριστικά....

1 σχόλιο:

Κουνούπι είπε...

Ενδιαφέρον, αλλά το λίνκ για το υπόλοιπο δεν δουλεύει.

Καλημέρες